Blanketter

Här kan du fylla i våra blanketter digitalt.

För ansökan om autogiro, gemensam hämtning och anmälan om uppehåll av avfallshämtning krävs underskrift - skriv ut blanketten, underteckna och skicka in till oss per post alternativt skanna in och skicka med e-post.

Observera att om du har missat att fylla i ett obligatoriskt fält i en digital blankett uppdateras sidan. Får du ingen bekräftelse när du har skickat in blanketten har du troligen missat ett obligatoriskt fält. Prova igen eller hör av dig till kontaktcenter.

Byt till fastighetsnära insamling
Byte till abonnemang fastighetsnära insamling (FNI)







Byte av abonnemang


Byte av abonnemang


Anmälan om ägarbyte
Anmälan om ägarbyte








Ägarbytet gäller * (obligatorisk)


Ägarbytet gäller


















Felanmälan
Felanmälan













Anmälan gäller * (obligatorisk)


Anmälan gäller


Anmälan gäller * (obligatorisk)


Anmälan gäller




Anmälan inflyttning till nybyggd fastighet
Anmälan inflyttning i nybyggd fastighet
















Anmälan gäller bostadstypen * (obligatorisk)


Anmälan gäller bostadstypen


Anmälan gäller * (obligatorisk)


Anmälan gäller


Om anmälan gäller sophämtning, välj vilken tömning du vill ha nedan


Om anmälan gäller sophämtning, välj vilken tömning du vill ha nedan

Om anmälan gäller slamtömning, välj slamanläggning nedan


Om anmälan gäller slamtömning, välj slamanläggning nedan




Anmälan uppehåll sophämtning eller slamtömning

Fyll i anmälan om uppehåll digitalt, skriv sedan ut blanketten och underteckna. Du kan också skriva ut blanketten direkt och fylla i helt för hand. Blanketten skickas sedan till oss via e-post eller per brev. Se kontaktuppgifter på blanketten.

Anmälan gällande hemkompostering
Anmälan om hemkompostering
Viktig information
Observera att detta abonnemang kräver att du idag har en kompost för matavfall som godkänts av kommunens miljö- och hälsoskyddskontor.
Kontaktuppgifter
Gnosjö kommun 0370-33 10 00, Gislaveds kommun 0371-810 00, Vaggeryds kommun 0370-67 80 00, Värnamo kommun 0370-37 70 00














Ansökan gäller * (obligatorisk)


Ansökan gäller


Val av kärl * (obligatorisk)


Val av kärl

Anmälan om autogiro
Beställning av mat- och restavfall för flerbostadshus
Beställning av mat- och restavfallskärl för flerbostadsfastigheter och bostadsrättsföreningar.





Typ av boende * (obligatorisk)


Typ av boende



Kontaktperson som tar emot biokorgar och matavfallspåsar, dagtid kl 7 - 16


Beställare




Fakturering

Distributionssätt för faktura * (obligatorisk)


Distributionssätt för faktura



Kärl och hämtningsfrekvens

Storlek på restavfallskärl * (obligatorisk)


Storlek på restavfallskärl





Hämtningsfrekvens * (obligatorisk)


Hämtningsfrekvens



Matavfallspåsar och tillbehör



Beställning av mat- och restavfall för verksamhet
Beställning av mat- och restavfallskärl för verksamheter





Kontaktperson som tar emot biokorgar och matavfallspåsar, dagtid kl 7 - 16


Beställare




Fakturering

Distributionssätt för faktura * (obligatorisk)


Distributionssätt för faktura



Kärl och hämtningsfrekvens

Storlek på restavfallskärl * (obligatorisk)


Storlek på restavfallskärl





Hämtningsfrekvens * (obligatorisk)


Hämtningsfrekvens



Matavfallspåsar och tillbehör

Storlek på matavfallspåsar * (obligatorisk)


Storlek på matavfallspåsar






Anmälan gemensam hämtning - delat kärl
Insamling av uppgifter: Ägare av flerbostadshus
INSAMLING AV UPPGIFTER: ÄGARE AV FLERBOSTADSHUS








Bostadstyp * (obligatorisk)
Bostadstyp


KONTAKTPERSONER






Sidan uppdaterades senast:

SMHI varnar för omfattande snöfall och besvärligt väglag. Det kan innebära svårigheter för sopbilarna att ta sig fram och förseningar kan förekomma. Vi ber dig att ha dina kärl ute till de blivit tömda.